Conveniència i Unció incluyó en su programa electoral el objetivo de suprimir el límite de velocidad de 80 km/h; hace unos días el portaveu del Govern, Francesc Homs, aseguraba que no hay relación entre la contaminación y la velocidad de los coches; el conseller d'Interior, Felip Puig, del que depende el Servei Català de Trànsit, también dijo que suprimir los 80 km/h no empeoraría la calidad del aire, contrariamente a lo que han advertido los científicos.Joan Herrera (ICV-EUiA) acusa al Govern de mentir, claro. Pero yo aún tengo una duda: ¿nos mienten ahora o nos mintieron antes?
Pues bien: el Govern tenía previsto suprimir el límite hoy, pero lo mantendrá al menos hasta el miércoles. La culpa la tiene el anticiclón que se ha instalado en Catalunya, que hace prever un aumento de la contaminación por óxidos de nitrógeno y más partículas en suspensión.
Los virtuales quieren impedir contraofertas cuando se cambia de operador
Los OMVs (operadores móviles virtuales, sin red propia) se han dirigido a la Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones para reclamar que se impida que los operadores puedan realizar contraofertas cuando sus clientes piden cambiar de suministrador conservando su número (portabilidad).Como diría Gila: "¡Alguien no ha entendido algo!".
Meinrad Spenger, presidente y consejero delegado de MÁSmovil y vicepresidente de la Asociación Española de Nuevos Operadores Móviles (AENOM) que agrupa a una parte de los OMVs, señaló que se trata de conseguir mayor transparencia en el mercado y que todos los usuarios se puedan beneficiar de todas las ofertas.
5 comentarios:
A ver: Felip Puig dijo que suprimiria el límite de 80, tot i que això no vol dir que hagim d'anar sempre a 120, tot i que si hi anem no passa res, tot i que si hi ha molt de transit igualment no hi aniríem, tot i que si corres més hi arribes abans, tot i que si corres molt potser no hi arribes, tot i que anar a 80 no vol dir que no puguis tenir un accident, tot i que el tripartit deia que ho feia per la contaminació, tot i que potser una mica de raó tenien, tot i que no seré jo qui els la doni, tot i que... de què parlàvem?
El problema és que la mesura del tripartit feia que hi hagués dies on l'aire estava massa net, es podria córrer més perfectament. Amb el nou sistema de velocitat variable el ĺímit s'ajusta per seguir dinàmicament el màxim de contaminació admès, però sense baixar mai de 80. A més, així tornaran a tenir feina els de les grues, que es queixaven que els havia baixat la feina amb això dels 80.
Potser si reduïm l'equació a dues variables (velocitat i contaminació) interdependents (quan la velocitat puja, puja la contaminació i llavors s'ha de baixar la velocitat, cosa que fa que baixi la contaminació i llavors es pot pujar la velocitat, cosa que fa que pugi la contaminació, ...), el que passa és que estem movent-nos en una circunferència al voltant del punt d'equilibri, que potser no és un atractor.
Ara bé, tenim una tercera variable interdependent tant amb la velocitat com amb la contaminació: el nombre d'accidents.
Així, en un espai de fases tridimensional, potser ens estem movent:
1.- en una superfície esfèrica (de radi constant en el temps o no) al voltant d'un punt d'equilibri
2.- en la superfície d'un torus al voltant d'un circunferència d'equilibri al voltant d'un punt d'equilibri (amb radis constants en el temps o no) [una espècie de molla circular]
3.- en la superfície d'un cilindre (amb radi constant o no) al voltant d'una recta d'equilibri que acaba, o no, en un punt d'equilibri [una espècie de molla]
Algú amb coneixements de teoria del caos ens podria ajudar ;-)
La mesura de la velocitat variable és veu que és una recomanació del RACC. Potser ells poden explicar-ho millor que en Felip Puig i millor que en aquest vídeo, que titllen de manipulació científica: http://blogs.tv3.cat/quequicom.php?itemid=30116
Ya contamos con mas de 100 blogs en nuestra pequeña comunidad de bloggers novatos y no tan novatos , pase y eché un vistazo , es el unico blog que ayuda a otros blogs
Esperamos contar con su blog tambien . Muchas gracias y hasta pronto
Publicar un comentario